Agencja marketingowa – jak wybrać odpowiednią aby nie żałować?

0
167
agencja reklamowa, agencja social media, agencja marketingowa
fot. pixabay.com

Stało się. Podjęliśmy decyzję na temat nawiązania współpracy z agencją reklamową. To bardzo przydatna kwestia, gdyż działania promocyjne na własną rękę często przynoszą mizerne efekty, szczególnie jeżeli nie jesteśmy w temacie. Bez odpowiedniej wiedzy na temat analityki, lejków sprzedażowych, czy odpowiedniej strategii i znajomości profesjonalnych narzędzi, szanse na przeprowadzenie odpowiedniej kampanii są bliskie zeru. Dobra agencja marketingowa zajmie się wszystkimi kwestiami od a do z, oczywiście za odpowiednią opłatą. Jak zatem wybrać dobrą agencję marketingową? Przekonajmy się.

agencja reklamowa, agencja social media, agencja marketingowa
fot. pixabay.com

Wybór odpowiedniej firmy, która zarządzi promocją naszej firmy w internecie, to niełatwa sprawa. Na rynku obecnie istnieje mnóstwo lepszych lub gorszych przedsiębiorstw, zajmujących się właśnie tą dziedziną. Każda z nich również funkcjonuje w oparciu o inny model rozliczania i działania. Jedno jest pewne – wybór odpowiedniej agencji, pomoże wznieść się na wyżyny możliwości Twojej firmy, zapewni świetne wyniki i znacznie poprawi wizerunek.

Wiele osób, podczas wyboru, odnosi się do kilku kwestii, jest to zazwyczaj:

– doświadczenie/portfolio;

opinie od dotychczasowych partnerów;

– wielkość przedsiębiorstwa.

Nie ulega wątpliwości fakt, że są to najważniejsze kryteria wyboru odpowiedniej firmy. Jeżeli trafimy na popularną agencję, która obsługuje gigantów światowego e-commerce to bardzo dobrze. Jednak co jeśli nie stać nas na takie usługi? Wtedy musimy zagłębić się nieco w rynek i poszukać tańszych alternatyw. Posłuży do tego kilka dodatkowych kwestii oprócz powyższych.

Jak wybrać agencję reklamową?

Sam w sobie wybór agencji to bardzo duże wyzwanie. Jednak to, jak będzie przebiegała współpraca w dalszym etapie, warunkuje to, kto będzie z nami stale w kontakcie. Warto więc już na samym początku zapoznać się z przydzielonym do nas konsultantem, aby uniknąć np. pracy ze stażystą, który dopiero wdraża się w swoje obowiązki.

Warto więc upewnić się w kwestii pracownika, który zostanie nam przydzielony. Należy zapytać ile lat doświadczenia posiada, czy współpracował już z firmami taka jak Twoja oraz jakimi wyróżnieniami może się pochwalić. Chodzi o to, aby nurt naszej firmy, zgadzał się z jego doświadczeniem i zainteresowaniami. Wtedy mamy pewność, że obowiązki będą wykonywane należycie i z duża starannością, a wszelkie działania poparte doświadczeniem.

agencja reklamowa, agencja social media, agencja marketingowa
fot. pixabay.com

Dodatkowo, przed podpisaniem umowy sprawdźmy czy istnieje możliwość zmiany danej osoby, w trakcie współpracy. Profesjonalne firmy na ogół dają taką możliwość.

Jakie są cele Twojej firmy?

Jeszcze przed samym wyborem odpowiedniej agencji marketingowej, musisz odpowiedzieć sobie na ważne pytanie. Co w ogóle jest misją Twojej firmy i jakie są jej cele. To może zdefiniować Ci warunki umowy i rozwiązać problemy, istniejące w Twoim przedsiębiorstwie. Warto również na samym początku zlecić agencji audyt swoich dotychczasowych działań. Być może konsultanci zasugerują co jeszcze można poprawić i jak wpłynąć na lepsze wyniki. Profesjonalne agencje robią to zazwyczaj przed rozpoczęciem współpracy.

Sprawdź > jak zyskać pewność siebie <

Duże agencje posiadają tą zaletę, że zazwyczaj działają na wszystkich obszarach marketingu. Świadczą kompleksowe usługi, mające na celu poprawę sprzedaży i wizerunku firmy w internecie. To między innymi social media, SEO, SEM, content marketing, email marketing, video czy marketing automation. Przed rozpoczęciem współpracy musimy mieć wiedzę, czy wybrana agencja pomoże nam w oczekiwanych kwestiach.

Umowa z agencją marketingową

Umowa to podstawa w tego typu działaniach. Musi więc być sporządzona rzetelnie, na uczciwych dla obu stron warunkach. Określa się tam obowiązki, prawa oraz zasady ewentualnego zerwania współpracy. Musimy być bardzo uważni, szczególnie jeżeli chodzi o podejrzane klauzule. Warto prześwietlić taką umowę z pomocą doradcy prawnego.

Szalenie istotna jest również forma rozliczenia. Z punktu widzenia klienta, najlepsze rozwiązanie to zapłata za efekty działań, + stała stawka, lub % od sprzedaży. Stałe opłaty nie gwarantują powodzenia, lecz jest to bardzo indywidualna kwestia.

 

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here