Jak usunąć opinie Google? Czy to w ogóle możliwe?

0
208
Google, opinie, usuwanie
fot. pixabay.com

Wizytówka Google to miejsce, gdzie zamieszczane są opinie na temat danej firmy. Jeżeli jest ich dużo i są pozytywne – to świetnie! Co jeżeli jednak zaczyna pojawiać się sporo treści negatywnych, zwłaszcza tych nieuzasadnionych?

Jak usunąć opinie Google?

Internet to opiniotwórcze środowisko, gdzie często zasięgamy informacji przed skorzystaniem z usług danej firmy. To dobrze, gdyż wtedy możemy być 100 % pewni, że nie zostaniemy oszukani. Od strony właściciela firmy jest to również dobra informacja, co wpływa na wizerunek przedsiębiorstwa. Opinie Google stały się o wiele bardziej wiarygodne niż tradycyjne formy reklamy. Wszak można prowadzić profesjonalnego bloga, mieć spójny i profesjonalny wizerunek, lecz gdy w wizytówce pojawią się oceny negatywne w sporych ilościach – nikt nie będzie chciał skorzystać z naszych usług.

Google, opinie, usuwanie
fot. pixabay.com

Klienci zazwyczaj wyrażają swoje opinie pod wpływem emocji. Co ciekawe, częściej zdarza im się wystawiać treść negatywną, niż tą pozytywną. Przychylne opinie znacznie budują zaufanie w oczach potencjalnych klientów. Te negatywne mogą odbić się szerokim echem i skłonić innych użytkowników do zamieszczania podobnych treści. Taka sytuacja sprawi, że potencjalni klienci przestają odwiedzać naszą witrynę czy sklep stacjonarny. Aby nie dopuścić do takiej sytuacji, trzeba przystąpić do natychmiastowego działania.

Kiedy usunąć negatywne opinie Google?

Jeżeli na Twoim koncie, pojawia się coraz więcej nieprzychylnych opinii, warto zastanowić się w czym rzecz. Czasami mamy do czynienia niestety z nieuczciwą konkurencją, która może zlecić „obrzucenie błotem” naszej firmy. Jest to praktyka wysoce niestosowna, jednak wciąż się zdarza. Kolejnym powodem mogą być zgrzyty gdzieś wewnątrz Twojej firmy. Mogą to być niemili konsultanci lub źle prowadzony punkt obsługi. Jeżeli po przeanalizowaniu działania Twojej firmy, nie zauważyłeś nieprawidłowości, to pora na dalsze działania.

Wystawianie opinii Google, łączy się z kilkoma podstawowymi zasadami. Nie mogą one mieć charaktery spamerskiego, muszą być ostrożne w słowach, tzn. nie zawierać wulgaryzmów i w żaden sposób nikogo nie obrażać. Nie powinny zawierać również treści seksualnych, namawiać do nienawiści czy zawierać gróźb. Nie mogą zawierać podejrzanych linków oraz być fałszywe.

Należy pamiętać, że komentarze zamieszczane przez użytkowników nie mogą przybierać charaktery przekazu reklamowego, naruszać przepisów prawa oraz praw autorskich i własności intelektualnej.

Wszystkie tego typu komentarze, mogą być oflagowane, czyli zgłoszone do firmy Google, która w ciągu 7 dni zweryfikuje treść, oraz gdy zaistnieje taka potrzeba – usunie ją. Można zgłośnić taką opinie przez telefon, lub prze formularz polskiego działku obsługi Google Moja Firma.

Jeżeli takie zgłoszenie nie pomogło i opinia dalej widnieje na naszej wizytówce, możemy podjąć bardziej radykalne kroki.

Usuwanie opinii Google – zmiana lokalizacji firmy

Podczas gdy negatywnych opinii uzbierało się naprawdę sporo, możemy zastosować pewny trik. W pierwszej kolejności musimy zamknąć naszą starą wizytówkę i otwieramy nową zmieniając lokalizację firmy. Zmiana jest konieczna, gdyż przy ponownym otwarciu, system może dołączyć stare opinie do naszej wizytówki, co nie jest naszym celem.

Usuwanie opinii Google – rebranding firmy

Istnieje jeszcze inna możliwość. Można inaczej oszukać system Google, odcinając się od nieprzychylnych opinii. W tym celu możemy lekko zmienić nazwę naszej firmy. Należy zaznaczyć, że nie musi być to duża zmiana. Czasami wystarczy dodać przedrostek czy słowo, opisujące działalność przedsiębiorstwa. Dodatkowo musimy zmienić adres strony internetowej, co w dzisiejszych czasach jest banalnie proste.

Usuwanie opinii Google – co jeśli wyżej opisane sposoby nie pomogą?
Google, opinie, usuwanie
fot. pixabay.com

Może zdarzyć się skrajna sytuacja, w której powyższe metody nie zadziałają, lub po prostu nie chcemy z nich skorzystać. Wtedy istnieje możliwość skorzystania ze specjalnych agencji, które trudnią się takich rzeczach. Swoje działania zaczynają najczęściej od dokładnego prześwietlenia konta osoby wystawiającej opinie, gdyż często zdarza się, że są to fałszywe, niezweryfikowane osoby, których treści można w prosty sposób usnąć, zgłaszając ten fakt do Google. Pozostałe sposoby agencji zostają jednak tajemnicą.

 

 

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here