Zdrowe smażenie potraw? To możliwe!

0
71
Zdrowe smażenie potraw

Chociaż smażenie uchodzi za najmniej korzystną dla naszego zdrowia obróbkę żywności, każdy z nas od czasu do czasu lubi zjeść tradycyjnego schabowego. Przestrzegając pewnych, podstawowych reguł, a także korzystając z wysokiej jakości tłuszczu, możemy jednak smażyć bez obaw o swoje zdrowie. Olej kokosowy, słonecznikowy, a może masło? Niska czy bardzo wysoka temperatura? Na te pytania odpowiadamy w naszym artykule.

Dlaczego smażenie bywa szkodliwe?

Lubimy smażone potrawy za ich wyjątkowy smak, aromat oraz charakterystyczną chrupkość. Każdemu trudno powstrzymać się przed zjedzeniem soczystej ryby w pięknie wyglądającej, delikatnie przyrumienionej panierce. Niewątpliwie jednak w procesie smażenia uwalnianych jest szereg, potencjalnie szkodliwych dla naszego zdrowia substancji. Akroleina, akrylamid, heterocykliczne aminy, węglowodory aromatyczne – być może te nazwy nie mówią nam zbyt wiele, a jednak mogą stać się przyczyną groźnych chorób. Nie można się jednak dać zwariować. Ulubiony schabowy raz na jakiś czas ma prawo zagościć na naszym stole. Warto jednak przemyśleć sposób jego smażenia. Może raz na jakiś czas dobrze by było zastosować olej kokosowy zamiast masła?

Jak smażyć zdrowo?

Pierwszą regułą zdrowego smażenia potraw jest ograniczenie czasu pozostawania potrawy na patelni. Im krócej, tym zdrowiej. Oczywiście nie każdą rzecz da się przygotować w minutę, ale warto chociaż przemyśleć opcję wstępnego obgotowywania potraw przed ich wrzuceniem na patelnię. Smażenie wykorzystamy zatem wyłącznie jako sposób na nadanie danemu produktowi ładnego, przyrumienionego koloru oraz odpowiedniej, chrupiącej konsystencji. Należy też pamiętać o doborze właściwych produktów. Wszyscy lubią frytki. Niewiele osób wie jednak, że wybierając bardziej mączyste ziemniaki, ograniczymy stopień wchłaniania w nie tłuszczu. No i pozostaje odpowiedni tłuszcz do smażenia. Olej kokosowy, słonecznikowy, oliwa czy masło – który warto wybrać?

Jaki tłuszcz do smażenia?

W tym wypadku wybór jest tylko jeden i jest nim olej kokosowy – https://foodsbyann.com/product-pol-202-Olej-kokosowy-ekologiczny-260ml.html. Nie bez przyczyny na wyspach Pacyfiku nazywany jest lekarstwem na wszystko. Posiada bowiem wiele, unikalnych właściwości. To produkt idealny do smażenia. Zawarte w nim nasycone kwasy tłuszczowe są bowiem odporne na utlenianie oraz wysoką temperaturę. W efekcie nie wydzielają szkodliwych dla naszego zdrowia substancji. Warto jednak stawiać na wysokiej jakości oleje kokosowe, a nie te, jedynie udające zdrowe produkty. Polecamy w szczególności produkt, dostępny w sklepie internetowym Foodsbyann.com.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here