Jak zrobić kurs online? Wyprzedź konkurencję

0
179
kurs, online, ecommerce, target
fot. pixabay.com

Kursy online zbierają bardzo pozytywne opinie i są bardzo dogodną formą nauki w dzisiejszych realiach. Istnieją tysiące lekcji z poszczególnych dziedzin, dzięki czemu możemy znaleźć interesujący nas temat w mgnieniu oka. Również i my, jeżeli czujemy się w mocni w jakimś temacie, możemy takowy kurs przygotować. Dzięki temu, możemy zapewnić sobie pasywny dochód na wiele miesięcy, a nawet lat. Jak zrobić kurs online? Dzisiaj przedstawmy kilka praktycznych wskazówek.

Kurs online – forma

Swoje treści możemy przedstawiać kursantom na przeróżne sposoby. Może być stworzony w formie e-booka, prezentacji, wideo czy pliku audio. Istnieje również możliwość stworzenia go na dedykowanych platformach.

Najłatwiejszym oraz najtańszym rozwianiem jest stworzenie kursu e-mailowego, zwłaszcza jeżeli dopiero zaczynasz. Pamiętaj, że to treść, a nie forma jest tutaj czynnikiem dominującym. Poprzez e-mail możemy szybko zbadać to, czy w ogóle opłaca się brnąć dalej w dane przedsięwzięcie.

Skoro już tu jesteśmy to…

Analiza grupy docelowej

kurs, online, ecommerce, target
fot. pixabay.com

Od tego w zasadzie powinniśmy zacząć. Nawet najlepszej jakości kurs, nie będzie miał racji bytu, jeżeli nie będzie miał swoich odbiorców, którzy będą nimi zainteresowani. Niestety tej zasady nie trzymają się osoby tworzące treści, co powoduje niską lub zerową sprzedaż.

Jeżeli budujesz kurs, warto na samym początku sprawdzić, czy będą w ogóle osoby, które zainteresowaną są treścią. Sprawdzić to możesz na co najmniej kilka różnych sposobów. Grupy na Facebooku, stworzenie oferty i reklamy skierowanej do grupy docelowej do optymalne rozwiązania.

Stwórz ofertę kursu online

No właśnie, jeszcze przed dokończeniem lub rozpoczęciem swojego dzieła rozeznaj się, czy ktoś będzie nawet najmniejsze grono zainteresowanych. Dobrym pomysłem jest stworzenie konspektu kursy, na bazie którego oprzesz swoją potencjalną ofertę.

Zbierz grupę klientów, którzy zapłacą nawet promocyjną cenę, ale zaufają Ci i będą skłonni kupić i polecić Twój kurs.

Tworząc taką ofertę, przejawiaj językiem korzyści. Przedstaw to, czego odbiorca może się nauczyć korzystając z Twojego kursu.

Jak sprzedać kurs online?

Kurs online to nietypowy produkt, wymaga więc nietypowych kanałów dotarcia do klienta. Może być to webinar, seria wideo, grupy na Facebooku czy profil na Instagramie, bądź wszelkiej maści reklamy.

Forma w jakiej będziesz sprzedawał kurs, zależy głównie gdzie spędza czas Twoja grupa docelowa. Pamiętaj, że to tam są Twoi klienci i powinieneś skupić się głównie na nich.

Jak stworzyć kurs online?

Jeżeli chociaż kilka osób kupiło Twój kurs to jest duża nadzieja, że zrobi to więcej osób. Stanowi to rozwiązanie jakiegoś nurtującego problemu i jest to dobry znak. Teraz musisz jeszcze bardziej udoskonalić swoje kanały sprzedaży, dopracować ofertę i sam kurs. Działaj dalej.

Zebranie opinii na temat kursu

Nic tak bardzo nie wywołuje dalszej sprzedaży jak fala pozytywnych opinii. Jeżeli stworzysz dobry kurs online, to z całą pewnością, zauważysz bardzo duży feedback. Osoby, które rozwiążą swój problem za pomocą Twojego kursu, będą Ci bardzo wdzięczne i jest bardzo duża szansa na to, że przekażą dalej informację na temat Twojego dzieła. To praktycznie darmowa reklama, w która nie musisz wkładać żadnego wysiłku oraz pieniędzy. Warto więc tworzyć bardzo wartościowe treści, które pomagają innym.

Nie przejmuj się również negatywnymi recenzjami, które na pewno się trafią. Jeżeli będą konstruktywne, to zastanów się w jaki sposób jeszcze bardziej możesz ulepszyć swój kurs. Takie opinie są skarbnicą wiedzy na temat tego, co jeszcze możesz zrobić lepiej i jak przenieść się na jeszcze wyższy poziom.

Ponowna sprzedaż kursu online

kurs, online, ecommerce, target
fot. pixabay.com

Jeżeli przebrnąłeś przez wszystkie etapy, świetnie. Twój kurs ma już licznych odbiorców, pozytywne opinie i fanów. Korzystasz z jednego lub kilku kanałów sprzedaży. Nie osiadaj jednak na laurach. Aby maksymalnie wykorzystać potencjał stworzonej przez siebie treści, działaj dalej. Wychodź naprzeciw oczekiwaniom klientów, dawaj kolejne wskazówki, twórz bazy e-mail, przekazuj pomocne tipy, co spowoduje jeszcze większe zainteresowanie Twoimi treściami. Na bazie doświadczeń i wszelkich opinii, możesz stworzyć drugą, odświeżoną wersję kursu z jakimiś miłymi dodatkami w różnej formie.

 

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here